ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מהווה פוליסה ייחודית שמספקת כיסוי לעלויות החופשה ששולמו מראש. וכך, כאשר הטיסה מתבטלת ביוזמת המבוטח מכל סיבה שהיא, קיימת זכאות להחזר של עד 80% מעלויות התשלום שכבר בוצעו.

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מה זה?

חליתם. מישהו מבני המשפחה זקוק לכם. אפילו נדמה לכם שלא מומלץ לנסוע לאותו היעד דווקא עכשיו. מה ניתן לעשות? ביטוח ביטול טיסה הוא המוצר הביטוחי שמאפשר לכם לבטל את הנסיעה, באופן שמספק לכם החזר עבור כל מה שכבר שולם מראש: כרטיסי הטיסה, בתי מלון, חבילות נופש, שייט ואפילו כרטיסים להופעות או משחקי ספורט.
ביטוח ביטול טיסה הוא למעשה מוצר ביטוחי נפרד מפוליסת הנסיעות הבסיסית, אותו ניתן לרכוש בדרך כלל עבור החזר כספי במצבים רפואיים שאילצו אתכם לבטל את הנסיעה.
בביטוח ביטול טיסה מכל סיבה לעומת זאת – אתם רשאים לבטל את הנסיעה גם מבלי למסור סיבה רפואית (או כל סיבה אחרת) לחברת הביטוח, על מנת לקבל ממנה את ההחזר על ההוצאות שלכם.

איפה רוכשים ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה?

ביטוחי ביטול טיסה מכל סיבה נחשבים לנדירים למדי בנוף ביטוחי הנסיעות. למעשה, הם קיימים כיום רק בשתי חברות ביטוח ידועות: הפניקס והראל, כאשר האחרונה החליטה להחזיר את מוצר זה למדפים רק בחודש יולי 2023, אחרי מספר שנים בהם לא שיווקה את הפוליסה כלל.

כמה עולה ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה?

נסקור כעת את תעריפי הביטוח בשתי החברות המשווקות את הפוליסה:

ביטוח Trip Guaranty של הפניקס

התשלום מבוסס על גובה הסכומים עבורם נדרש החזר, כלומר שניתן לבטח על מלוא התשלומים שבוצעו עבור הנסיעה באופן הבא: 4.5% כאשר יש החזרים מחברת התעופה עצמה על ביטול הכרטיסים ו-12.5% מסכום הכרטיסים כאשר אין החזרים כלל. העלות עבור מלונות, רכב שכור וכיוצ"ב תעמוד על 12.5% מערך ההוצאה.
למשל – אם רכשתם כרטיסי טיסה בסך 1,000$ ללא אופציית ביטול, הביטוח יעלה לכם 125$. אם קיימת אפשרות ביטול שכוללת החזר מחברת התעופה, תשלמו 45$.

ביטוח חו"ל של הראל

כאן תעריף הביטוח הינו 8% מסך התשלומים המלא. למשל: עבור חבילת תיירות הכוללת טיסות ומלון בסכום של 2,000$, עליכם לשלם תמורת הביטוח 160$.
השוואה כללית בין ביטוחי ביטול טיסה מכל סיבה
אז מה באמת אתם מקבלים במסגרת הביטוח של הפניקס והראל? בדקנו:

הפניקסהראל
תשלום בגובה 12.5% אם אין אופציית ביטול/ 4.5% אם קיימת אופציית ביטול. תשלום בגובה 8% מהוצאות הנסיעה.
קבלת 80% מעלות הכרטיס כנגד 20% דמי השתתפות עצמית – במקרה של ביטול עד 6 שעות טרם הטיסה.

קבלת 80% מעלות הכרטיס כנגד 20% דמי השתתפות עצמית.

במקרה של ביטול עד 12 שעות טרם הטיסה קבלת 60%. 

הביטוח ניתן לרכישה בתוך 15 ימים ממועד רכישת הכרטיסים ועד 7 ימים מהנסיעה.הביטוח ניתן לרכישה בתוך 15 ימים ממועד רכישת הכרטיסים ועד 7 ימים מהנסיעה. 

 

תנאים נוספים שחשוב להכיר:

המרכיבים המבוטחים

  • ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מאפשר לכם לבטח את הדברים הבאים:
  • טיסות מהארץ
  • טיסות המשך בחו"ל לרבות קונקשנים וטיסות פנים
  • השכרת רכב בחו"ל
  • בתי מלון, בתי נופש או בתי הארחה
  • חבילות נופש
  • שייט/ הפלגה
  • כרטיסים להופעות
  • כרטיסים לאירועי ספורט

מועד ההצטרפות לביטוח

כאשר המבוטחים מעוניינים לרכוש את הפוליסה, עליהם לוודא כי מועד הטיסה המתוכנן הינו בעוד 3 חודשים ומעלה. במקרה כזה, הרכישה תותר עד 15 ימים לפני הטיסה. אם הכרטיסים נרכשו לנסיעה שהמועד שלה הינו בתוך פחות מ-3 חודשים, הרכישה תותר עד 7 ימים לפני הנסיעה.

תקרת הכיסוי

ביטוח ביטול טיסה מכל סיבה מעניק החזר בסך 80% ועד לתקרה של 20,000$ מסך ההוצאות עבור טיסות, הפלגות, מלונות, השכרת רכב, כרטיסים ועוד.

סייגים לביטוח כרטיס טיסה

ביטוח ביטול טיסה מאפשר לבטל את הנסיעה מכל סיבה שהיא, אך כל עוד הביטול בוצע מיוזמתו האישית של המבוטח. במקרים בהם הטיסה/ הנסיעה בוטלה עקב כוח עליון, מלחמה, מגיפה וכיוצ"ב חל פיצוי מצד חברת התעופה עצמה, כך שלא ניתן לקבל את שיפוי ההרחבה וליהנות מהחזר כפול.
גם במקרה של ביטולים מצד ספק שירותי התיירות כמו המלון, סוכנות התיירות וכו', הזכאות לפיצוי תינתן מאותו גורם וחברת הביטוח איננה מחויבת לפצות אתכם

מועד ביטול הטיסה

ביטוח טריפ גרנטי של הפניקס מאפשר לבטל את הטיסה גם אם לא היה לכם חשק להתעורר אליה, עד 6 שעות טרם מועד ההמראה. ביטלתם את הטיסה 5.5 שעות טרם ההמראה? על פי תנאי הפוליסה, אינם זכאים לפיצוי.
ביטוח חו"ל של הראל מאפשר לכם לבטל את הטיסה עד 12 שעות טרם מועד היציאה. ביטלתם את הטיסה 10 שעות לפני ההמראה? כאן תקבלו עדיין החזר, אך בגובה 60% במקום 80%.

מגבלות שחשוב להכיר

הביטוח הינו לבני 18 ומעלה.
הביטוח אינו מתאים לטיסות שנרכשו על בסיס זיכוי או שובר מתנה.
הביטוח איננו מכסה הזזת תאריכים וביטולים שאינם ביוזמת המבוטח עצמו.
לא ניתן לבטח בסכום שמעבר לעלות כרטיסי הנסיעה ויתר הרכישות עבורה.
ההחזר הניתן כרוך בהודעה על ביטול הטיסה בכתב לחברת הביטוח (ניתן לעשות זאת דרך אפליקציית המבוטחים).
הביטוח איננו מהווה תחליף לביטוח הנסיעות לחו"ל, לכיסוי הוצאות רפואיות.

מעוניינים בביטוח נסיעות איכותי?

הצטרפו אונליין לביטוח הנסיעות האיכותי של כל אחת מחברות הביטוח המובילות בישראל לבחירתכם, כולל אופציה לביטוחי ביטול טיסה מכל סיבה בחברות הראל והפניקס.

להתייעצות עם נציג מקצועי בטרמינל ולשאלות בנוגע לביטוח ביטול טיסה

חייגו אלינו למספר 074-7650666.

המידע לעיל מהווה מידע ראשוני בלבד ואין לראות בו כייעוץ או תחליף לו. כדאי להתייעץ עם הצוות של TERMINAL ביטוח נסיעות לחו"ל על כל שאלה. האחריות לכל תוצאה בשל הסתמכות על האמור לעיל תחול על המשתמש בלבד.

דילוג לתוכן